– Jeg har bakgrunn som prosessingeniør hos Aibel og tok sivilingeniørutdannelsen innen offshore teknologi, industriell teknologi og driftsledelse ved Universitetet i Stavanger. Arbeidsoppgavene mine i Gassco er knyttet til videreutvikling av gasstransportnettverket og mottaksterminalene i Europa. Jeg har en spennende arbeidsdag og er en flittig bruker av prosessimuleringsverktøy.– Bakgrunnen min har jeg innen maskinfag ved Bergen Ingeniør Høgskole, hvor jeg fortsatte innen prosjektering av prosessanlegg på NTH i Trondheim. Jeg begynte min karriere i Statoil på Mongstad som prosjektingeniør, og gikk senere inn i ulike lederstillinger innen drift, vedlikehold og modifikasjonsprosjekter på Mongstad og senere på Kårstø. I 2010 kom jeg som sjefsingeniør fra Statoil Forus til Gassco hvor jeg i dag har ansvar for driften av Kollsnes-anlegget.– Jeg valgte å ta en master innen offshoreteknologi ved Universitetet i Stavanger. Jeg begynte som prosjektingeniør hos Offshore & Marine ASA og siden lederstillinger hos Plugging Specialists International ASA. Etter fire år i T.D.Williamson Offshore Services AS forlot jeg stillingen som Global Operations & Services Manager for å begynne i Gassco. Her jobber jeg med arkitektstudier som omhandler hvor morgendagens gasstransport skal gå. Vi går inn i en spennende fremtid hvor transportløsninger for olje nå skal utredes.– Jeg begynte i Gassco som nyutdannet i 2008. Da var jeg ferdig sivilingeniør ved NTNU i Trondheim på linja Energi og Miljø innen retning varme- og energiprosesser. I Gassco arbeider jeg med systemanalyser av transportnettverket. Her analyserer jeg informasjon fra gassprodusentene på norsk sokkel for å kartlegge transportkapasitet og utfordringer knyttet til gasskvalitet. – Etter endt utdanning som motormann hos Solstad Shipping valgte jeg å ta en bachelorgrad i prosess- og energiteknikk på Høyskolen Stord/Haugesund (HSH). Jeg kom til Gassco etter to år som prosessingeniør hos Aibel i Haugesund. I Gassco jobber jeg i kontrollrommet hvor vi koordinerer og overvåker både kvalitet og mengde på all gasstransport i Nordsjøen. Arbeidsdagene er spennende, og ingen er like.